Kis lépések, nagy hatás: kínálatunkon keresztül segítjük a változást

Piacvezető drogériaként példát szeretnénk mutatni környezetünket, ez vállalati filozófiánk egyik kulcseleme. Célul tűztük ki, hogy vásárlóinak fenntartható megoldásokat adjunk a hétköznapok döntéseihez, így saját kompetenciaterületünkből és alaptevékenységünkből kiindulva szeretnénk hatást elérni.

Rohanó az életmódunk, helyt kell állnunk a munkában, menedzselni a családot, és mellette figyelni arra, hogy életünk, mindennapi tevékenységünk milyen hatással van környezetünkre. Nem mindenkinek megy egyik napról a másikra, hogy a közösségi médiában büszkén mutogatható ökológiai lábnyommal rendelkezzen. Mint minden, a fenntarthatóság is egy többszereplős „játszma”, állami, gazdasági és egyéni szereplőkkel és felelősséggel. A dm gazdasági szereplőként a vásárlók igényeit szeretné kiszolgálni, és egyben a fenntartható jövőt segítő megoldásokat adni. Tiszteletben tartjuk a vásárlók sokféleségét, és úgy alakítjuk a kínálatot, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő terméket: a dm a saját alaptevékenységéből kiindulva szeretne hatást gyakorolni a környezetére.

A fenntarthatóság éllovasai a dm polcain

A dm üzleteiben a vásárlók számára leginkább a választékon keresztül érzékelhető a fenttarthatóság: bio és natúr termékek széles választékát kínáljuk. Szinte minden termékkategóriát érintően találnak a vásárlók alternatív lehetőségeket. Saját márkás termékeik fejlesztésénél az összetevők és csomagolások terén is fontos lépések történtek. A dm az erőforrások megóvására koncentrál, 98%-ban újrahasznosított anyagot tartalmaznak az alverde flakonok, legalább 50%-ban az alverde tubusok. A férfiaknak szóló SEINZ. termékcsaládnál a tusfürdők és samponok csomagolása szintén 97 százalékban újrahasznosított anyagot tartalmaz, és az eladott termékek után a Plastic Bank szervezetet támogatjuk. A szortimentben többféle utántöltőt, szilárd tusfürdőt, sampont is találnak azok, akik spórolnának a műanyaggal, teszt jelleggel pedig utántöltő automaták is segítik a csomagolásmentes vásárlást.
A háztartási feladatokban a Denkmit nature termékcsalád segíti a vásárlókat, a papíráruk területén is egyre több a környezetbarát lehetőség. Az egészséges életmódot segítő élelmiszer kategóriában a fenntarthatóság éllovasa továbbra is a többszörösen díjnyertes dmBio márka, míg a natúrkozmetikumok terén az alverde saját márka széles termékpalettájából válogathatnak a vásárlók.A dm polcain egyre több hazai márka is képviselteti magát.
A tudatos fogyasztást segíti, hogy zöldre színeztük azon termékek polci ár címkéjét, amelyek környezetbarát vonatkozással és azt igazoló logóval rendelkeznek. A figyelembe vett minősítések listája szakértő partner ajánlásával készült.

Tartós árakkal a kiszámíthatóságért

A dm Mindig megéri ár stratégiájával is a tudatos fogyasztás mellett teszi le a voksát: az érintett termékeknél négy hónapon át nem emeljük az árakat, így a vásárlóknak kiszámíthatóságot biztosítunk, nem kell akciókat figyelni, akkor vehetik meg a termékeket, amikor arra valóban szükségük van.
Felelősséget érzünk abban is, hogy felhívjuk a vásárlók figyelmét a választási lehetőségekre: talán ritkán gondolunk arra, hogy például egy utántöltő megvásárlásával mennyi csomagolást spórolhatunk, de ezek az apró döntések is számítanak. Már azzal sokat tehetünk, ha kipróbálunk egy környezetbarát tisztítószert, megnézzük, hogy a felhasznált papír honnan származik. A dm ezért Kezdd kicsiben a háztartásodban! néven zárt Facebook csoportot indított, ahol alternatívát mutatunk a fogyasztóknak, s szakértő partnerek segítségével dolgozunk fel egy-egy témát, hogy így segítsünk a hétköznapi szokások átalakításában.

Átfogó klímavédelmi intézkedések

A fenntarthatóság jegyében több fejlesztés is folyamatban van a vállalatnál: a meglévő üzletek energetikai korszerűsítése keretében gyors ütemben zajlik az üzlettéri világító testek LED-es technikára való lecserélése. Eddig összesen 160 üzletet és a raktárat érintette a modernizálás, évente közel 100.000 kWh áram és közel 35 tonna CO2-megtakarítás érhető el. A bolthálózatba víztisztító berendezéseket alkalmaz a dm, így évente 120.000 db PET palackkal kevesebb hulladékot termelnek. A megújuló energia is megjelent a dm palettáján, az érdi raktárépületre 1500 m2 felületen került napelem, amelyek energiatermelése 300.000 kWh/év, ez 20%-át fedezi az érdi telephely fogyasztásának, összesen 133 tonna/év CO2-kibocsátás takarítható meg.
A hulladékgazdálkodás terén elmondható, a hogy a raktárakban és az üzletekben keletkező karton és fólia hulladékot a dm visszagyűjti és újrahasznosítja.

A dm döntési folyamataiban, működésében is alapvető szerepe van a fenntarthatóságnak, a környezeti, társadalmi és a gazdasági szempontok figyelembevétele megjelenik a vállalat mindennapi gyakorlatában, a munka-magánélet egyensúlyának segítésében, a folyamatos képzési lehetőségekben, a munkatársakkal való etikus bánásmódban.

Még több információ: Fenntartható élet | dm.hu

Top