Nap gyermekei

 

2011-ben a magyarországi dm is csatlakozott a nemzetközi kezdeményezéshez, a „Nap gyermekei” CSR kampányhoz. A dm célja a programmal az, hogy a kiskorú gyermekeket a megelőzéssel óvja a káros napsugaraktól, és megtanítsa őket arra, hogyan védekezzenek megfelelően, amikor kint játszanak a napon. Az adatok szerint évente 2-3 millió embernél alakul ki veszélyes bőrrák, ebből közel 132.000 melanoma, amely az egyik legrosszabb mind közül. Sajnos, egyre gyakoribb, hogy fiatalokat és gyerekeket érint ez a betegség. A kialakulás rizikója magasabb azoknál, akiknél kiskorukban erős leégés történt. A gyerekek a program során játszva ismerkedhetnek meg a helyes napvédelem alapjaival. A kitűzött céloknál jóval többet tudott elérni a program. Nemcsak a szülők és óvodások figyelmét hívta fel a napvédelem fontosságára, de a többi vásárló is komolyan vette a problémát. A dm UV-ellenőr road-showt is indított, a strandfürdőkben és a Balatonnál UV-ellenőrök járták a strandokat, s naptejet kínáltak a napozó családoknak, továbbá hasznos tanácsokkal látták el őket.
A program 2014-ben CSR-Hungary díjat nyert Közös ügyek-közös felelősség kategóriában.

 

Mosolygó fogacskák

 

A Mosolygó fogacskák elnevezésű edukációs program célja, hogy felhívja a kisgyermekes szülők figyelmét arra, hogy a helyes fogápolás már az első tejfogak előbújásától kezdve kiemelten fontos. A programban szakmai partnerrel működünk együtt. A tejfogak ápolására hazánkban sajnos nem fordítunk kellő figyelmet, holott fontos szerepet játszanak a maradó fogak egészséges növekedésében. A magyar gyerekek nagy százalékának egészségtelenek a fogai, közülük is veszélyeztetettebbek a hátrányos helyzetben élő gyerekek. A programot a dm folyamatosan fejleszti, pályázatot ír ki általános iskolásoknak, amely során 10000 db fogápolási csomagot osztott ki a cég a pályázók között, és fődíjasokat is jutalmaz a dm és partnere.

 

Együtt a babákért

 

Szociálisan rászoruló kisgyermekes családok megsegítésére indított programot a dm 2010-ben, amely során a dm jelképes keresztapai szerepet vállalva 260 rászoruló család részére juttat el fél évre elegendő mennyiségű pelenkát. Ennek megvásárlása hatalmas terhet ró a családokra, a szülők pénzügyi gondjai miatt a gyerekek is szenvednek. A rászoruló családok kiválasztásában a dm együttműködő partnere a Katolikus Karitász. November és december hónapban pontadományozással a dm vásárlói is hozzájárulhatnak a program sikeréhez.

 

Top